Reklama dzieli się na przeróżne rodzaje, które kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak także dużo innych, ale statystyki wskazują klarownie, że na ludzi najporządniej działa reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie tylko – wchodzi w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego kontrahenta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
<a href=”http://nohau.pl/kampania-outdoroowa-dla-firmy-heban/” title=”projektowanie ulotek Kraków”>projektowanie bannerów reklamowych Kraków</a>
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wskutek tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie ewentualnego konsumenta są nadzwyczaj różne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i wybitnie przyzwoicie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w następstwie tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy należą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.