Marketing dzieli się na różnorodne typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak też wiele innych, lecz statystyki podkreślają klarownie, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, niemniej jednak nie tylko – wchodzi w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta albo wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Identyfikacja wizualna dla firm
Ta schematyczna reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko wobec tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie przypuszczalnego klienta są niezwykle przeróżne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i wybitnie prawidłowo wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.